Der er tre muligheder:
Vi modtager millioner af anmeldelser fra vores brugere, og vi forsøger at fremhæve dem, der bedst afspejler den generelle holdning i vores Yelp community. De resterende anmeldelser kan ses ved at klikke på et link nederst på alle virksomhedssider. Disse regnes ikke med i virksomhedens samlede stjernevurdering eller i antallet af anmeldelser.
Denne tilgang er meget forskellig fra andre sider der ofte vil vise alle både negative og super positive holdninger. Vi gør vores bedste for at vise pålidelige og brugbare anmeldelser skrevet af troværdige brugere i vores Yelp community.
Vi bruger automatiseret software udviklet af vores ingeniører til at anbefale anmeldelser skrevet af Yelps community. Vores software ser på flere forskellige faktorer, deriblandt kvalitet, troværdighed, og aktivitet på Yelp. Først og fremmest kigger det efter brugere der er dybt motiveret til at dele en bred vifte af forskellige oplevelser de dagligt har ved lokale virksomheder. I gennemsnit anbefaler vores software tre fjerdedele af de anmeldelser der bliver tilføjet på siden.
Der er mange forskellige grunde til hvorfor en anmeldelse ikke bliver anbefalet. For eksempel kan det ske at anmeldelsen er blevet tilføjet af en mindre pålidelig bruger, eller det kan være det er det rene sludder. Nogle af disse anmeldelser er også falske (dem der er skrevet på den samme computer) og andre er ikke objektive (dem der er skrevet af en virksomhedsejers gode ven), men mange af dem er rigtige anmeldelser skrevet af troværdige kunder som vi bare ikke kender endnu, og derfor ikke kan anbefale.
Nej. Vores anbefalingssoftware behandler annoncører og ikke-annoncører ens. Du vil kunne finde mange Yelp annoncører med negative anmeldelser, og flere ikke-annoncører med udelukkende 5-stjernet vurderinger.
Desuden, der er intet forhold mellem hvornår en anmeldelse bliver anbefalet og hvornår en virksomhed vælger - eller afviser - at blive annoncør: anmeldelser kan blive anbefalet dage, uger, eller måneder efter de først blev tilføjet på siden, og din venlige Yelp salgsrepræsentant har ikke indflydelse på hvornår det sker.
Kort sagt, der er ingen sammenhæng mellem anmeldelser og Yelp annoncer eller salg af Yelp annoncer. Punktum.
Du kan ikke gøre 100% af dine kunder 100% tilfredse hele tiden, lige meget hvor hårdt du forsøger. Negative anmeldelser er uheldige - men fuldstændig normale - når du er i business. Vi får dem også.
Det er vigtigt at holde øje med om der er et mønster i dine anmeldelser (f.eks. hvis flere brugere nævner at brødet er tørt eller at en specifik ansat er uforskammet), og ikke at fokusere for meget på en enkelt anmeldelse. De fleste Yelp brugere leder efter et konsensus blandt alle de mange anmeldelser de læser, og accepterer ikke blindt holdninger eller meninger i en enkelt anmeldelse.
Selvfølgelig, du kan altid kontakte brugeren eller skrive et offentligt svar, men være opmærksom på at når du svare på kritik med kritik, kan det gøre ondt værre.
Vi mægler ikke i tvister, så det bedste er altid at kontakte anmelderen eller skrive et offentligt svar for at afklare alle misforståelser. Hvis anmeldelsen tydeligvis overtræder vores retningslinjer for indhold (hvis brugeren f.eks. giver udtryk for racistiske holdninger, eller ikke har haft en personlig oplevelse ved virksomheden), kan du rapportere anmeldelsen for at gøre os opmærksomme på dette.
Nej, du skal ikke bede dine kunder om at tilføje anmeldelser på Yelp.
Først og fremmest vil de fleste virksomheder formentligt spørge deres mest tilfredse kunder om at skrive anmeldelser, ikke de utilfredse. Disse selvvalgte anmeldelser fortæller ikke hele historien, hvilket vi ikke synes er fair. Vi vil hellere høre fra medlemmer af Yelps community, der ikke er blevet opfordret af en virksomhedsejer til at skrive en anmeldelse, men simpelthen føler sig inspireret til at fortælle om deres oplevelser.
Som følge heraf, skal du ikke blive overrasket hvis vores software ikke anbefaler de anmeldelser, du har spurgt dine kunder om at skrive. Din bedste chance for at få kvalitets anmeldelser helt uden bias, er simpelthen at give alle kunder en fantastisk kundeservice de ikke nemt glemmer - kort sagt, det er ikke en god ide at bede dine kunder om skrive på Yelp.
Her er et par mulige forklaringer:
Vores anbefalings software bliver dagligt opdateret, så resultaterne kan fremkomme forskelligt hver dag. Du vil til tider opleve situationer hvor en anmeldelse bliver anbefalet eller ikke-anbefalet dage, uger, eller endda måneder efter den først blev tilføjet på Yelp. Det kan ske hvis vores anbefalings software finder nye oplysninger, der betyder at en bruger der har skrevet en anmeldelse, pludselig virker mere troværdig og pålidelig. Det modsatte kan også ske. Nogen gange, vil de oplysninger vi har om en bruger blive forældet eller ikke længere være fyldestgørende, hvilket vores software også vil tage med i betragtningerne.
Den vigtigste pointe er at vores anbefalings software rutinemæssigt producere forskellige resultater på forskellige dage baseret på de oplysninger der modtages.
Vi godkender basale virksomhedsoplysninger fra tredjeparts dataleverandører, der indsamler denne type oplysninger fra offentlige arkiver og andre kilder. Vi modtager også virksomhedsoplysninger fra vores hjælpsomme brugere. Fortæl os gerne, hvis vores oplysninger er forældede eller burde rettes!
Forbrugere har ret til at tale om hvorvidt de godt kan (eller ikke kan) lide et måltid de spiste, en blikkenslager de brugte, eller en bilvask de besøgte. Vi fjerner ikke virksomhedssider, så det bedste du kan gøre er at engagere dig med såvel dine fans som dine kritikere og lytte til hvad de har at sige.
Nej. Du kan ikke betale os for at fjerne eller reorganisere dine dårlige anmeldelser — så enkelt er det. Det er værd at nævne et par såkaldte 'checks and balances' i vores system: for eksempel, har vores slagsteam ikke privilegier til at kunne fjerne en dårlig anmeldelse for en annoncør; tilsvarende, har de ansatte der har disse privilegier intet at gøre med salg og bliver ikke betalt i henhold til salgstallene.
Der er mange "omdømmehåndterings"-firma der påstår at de arbejder sammen med Yelp, og at kan sørge for at få fjernet dine dårlige anmeldelser, eller på anden vis forbedre din vurdering… for en pris (selvfølgelig!). Hvis du undre dig over hvordan disse virksomheder kan gøre dette, er der et meget simpelt svar: Det kan de ikke. Intet beløb er stort nok til at betale for at — Yelp eller en tredjepart — vil have mulighed for at manipulere dine anmeldelser.
Hvis du er blevet kontaktet af nogen der tilbyder noget lignende, vil vi meget gerne høre mere om det, så vi kan sikre os at de ikke udnytter andre. Venligst kontakt os med flere detaljer.
Endeligt, som vi har sagt tidligere! Den bedste strategi til at opnå et godt ry på Yelp, er at opretholde din gode kundeservice og at skrive diplomatiske svar til alle dine anmeldere.
Overhovedet ikke. Anmeldelsernes rækkefølge kan ikke ændres og bestemmes alene af Yelp sortering, som er vores standardmetode til vores rangering, der viser brugerne de mest nyttige anmeldelser. For eksempel er den første anmeldelse der vises, altid den der bedst afspejler virksomhedens gennemsnitlige vurdering i stjerner. Denne standardmetode bruges for alle virksomheder, sponsorer eller ej.
Brugere der har skrevet en anmeldelse om virksomheden, stemmer på disse subjektive kvaliteter. De kan ændre sig med tiden, når flere brugere anmelder virksomheden og afgiver deres stemmer. De mere generelle oplysninger som vi viser på virksomhedssiden (om virksomheden tager kreditkort, eller om den er tilgængelig for folk i kørestol), kan bestemmes af virksomhedsejeren, hvis han/hun har oprettet en gratis virksomhedskonto.
"Folk elsker os på Yelp" er et program, der giver de mest kvalificerede virksomheder et klistermærke og et anerkendelsesbrev fra Yelps grundlæggere. "Folk elsker os på Yelp" klistermærkerne, bliver sendt ud to gange om året til alle de virksomheder, der er kvalificeret. Det har ikke nogen betydning om en virksomhed er annoncør på Yelp eller ej.
Ingen bryder sig om at modtage en dårlig anmeldelse og det er endnu værre, hvis du mener at den krænker dine juridiske rettigheder. Men en fornuftig advokat vil være ærlig og fortælle dig sandheden: injuriesøgsmål er kendt for at koste mange penge samtidig med at de er meget svære at vinde. På samme tid er de meget offentlige. Vi kan henvise dig til flere eksempler på søgsmål, der viste sig ikke at være en god idé. Det vil hellere ikke hjælpe dig at involvere Yelp, eftersom Yelp udelukkende er et forum, hvor folk kan dele deres holdninger og meninger. (Lovgivningen er meget klar på dette område, men du må naturligvis gerne kontakte en lokal advokat for at få dette bekræftet.) Der kan være sjældne tilfælde, hvor det er på sin plads at lægge sag an, men i de fleste tilfælde vil du ikke opnå noget ved at stævne folk der skriver en dårlig anmeldelse.